Gå direkt till innehållet

Beställning av dokument från förenings- eller stiftelseregistret

*Obligatoriskt fält

Dokument från föreningsregistret

Via föreningsregistrets informationstjänst kan du köpa elektroniska registerutdrag eller stadgar för föreningar, handelskamrar eller religionssamfund för 4,02 euro. Du får genast tillgång till dokumenten. Gå till föreningsregistrets informationstjänst.Öppnas i en ny flik

Du har tillgång till stadgar i elektroniskt format från och med 2011.

Dokument från stiftelseregistret

Via informationstjänsten Virre kan du köpa elektroniska stiftelseregisterutdrag, stadgar och bokslut för 4,02 euro. Du betalar dem med dina nätbankskoder eller med kreditkort och du får genast tillgång till dokumenten.Gå till informationstjänsten Virre.Öppnas i en ny flikÖppnas i en ny flik

Om du inte har nätbankskoder eller kreditkort, går det också att beställa stiftelseregisterutdrag och stiftelsestadgar mot faktura. Gå till beställningssidan.

Beställ dokument via blankett

Använd blanketten nedan för att beställa dokument om föreningar och stiftelser.

Leverans och fakturering av dokument

Om du beställer dokument via den här blanketten, skickar vi dokumenten till dig per post eller e-post enligt ditt val och fakturerar för dem i efterhand.

På priset för dokumenten tillkommer ett faktureringstillägg på 6,50 euro och i vissa fall också ett expeditionstillägg på 5,50 euro. Du betalar expeditionstillägget om vi till exempel måste skanna ett dokument separat eller om vi skickar dokumentet per post.

Om du behöver ett dokument med underskrift och stämpel, ange det under ”Tilläggsuppgifter” på blanketten.

Beställningsblankett

Kryssa för det dokument du vill beställa och leveranssättet.

Ange också dina kontaktuppgifter och uppgifterna om den förening som din dokumentbeställning gäller.

Tryck till slut "Sänd".

Dokument som beställs

Fält markerade med en asterisk (*) är obligatoriska.
Leveranssätt

Beställare

Fyll i faktureringsuppgifter. Ange också de kontaktuppgifter som behövs för leveransen och ditt telefonnummer så att vi kan kontakta dig vid behov. Om du beställer dokument som privatperson, kontaktar vi dig när vi behandlar beställningen och ber om din personbeteckning för faktureringen. (Ange inte personbeteckningen på den här blanketten.)

Utskriftsversion Uppdaterad 18.03.2025