Kundtjänst
Vår besökkundtjänst i Helsingfors på Sörnäs strandväg 13 C är öppen från måndag till fredag kl. 12.00–16.15.
Läs mer i vårt kundmeddelandÖppnas i en ny flikVi rekommenderar att du bokar tid till besökkundtjänsten. Använd också våra nätttjänster...Gå till sidan E-tjänster.
I besökskundtjänsten kan du lämna in ansökningar och anmälningar och få allmän rådgivning om dem. Om du behöver konsultera en expert, vägleder vi dig till våra rådgivningsingenjörer eller -jurister.
Det finns en postlåda i besökskundtjänsten, där du kan lämna ifyllda ansökningar och anmälningar utan att behöva köa.
Alla blanketter finns på nätet
Du kan fylla i och skriva ut de blanketter som du behöver innan du besöker kundtjänsten. Du kan också betala dina anmälningar och ansökningar på förhand.
Obs! I kundtjänsten kan du inte betala kontant. Istället kan du betala med
- bankkort
- MobilePay
- Visa Electron eller
- kreditkorten Visa, American Express, Diners Club och Mastercard.
Dokument till påseende – beställ på förhand
I besökskundtjänsten kan du på beställning läsa dokument från
- handelsregistret
- föreningsregistret
- registret över religionssamfund och
- stiftelseregistret.
Vi levererar dokumenten ungefär en vecka efter beställningen. Ange alltid företagets, föreningens eller stiftelsens FO-nummer och namn samt dina kontaktuppgifter i beställningen.
Du kan beställa dokument till påseende i besökskundtjänsten per e-post: arkisto@prh.fi