Tillgänglighetsutlåtande: LEI-nummertjänst
Patent- och registerstyrelsen (PRS) arbetar kontinuerligt för att förbättra tjänstens tillgänglighet. Vi uppdaterar det här utlåtandet allteftersom brister korrigeras.
PRS åtar sig att göra LEI-nummertjänsten tillgänglig i enlighet med lagen (lag om tillhandahållande av digitala tjänster 306/2019Öppnas i en ny flik).
Beredningen av tillgänglighetsutlåtandet
Det här utlåtandet bereddes den 16 oktober 2020. Tjänsten har inte auditerats.
Hur tillgänglig är tjänsten?
Tjänsten uppfyller inte kraven i lagen (lag om tillhandahållande av digitala tjänster 306/2019Öppnas i en ny flik).
LEI-nummertjänsten kommer att ersättas med en ny tjänst i 2023.
Hur kan jag ge feedback om brister i tillgängligheten?
Om du upptäcker brister i tillgängligheten på vår webbplats prh.fi, ge först feedback till oss på PRS. Det kan ta upp till 14 dagar att få ett svar. PRS feedbackgrupp svarar för behandlingen av feedback. Gå till blanketten för att lämna feedback om brister i tillgängligheten.
Om du inte är nöjd med svaret du får från PRS eller om du inte får ett svar alls inom 14 dagar, kan du lämna in en anmälan till Transport- och kommunikationsverket Traficom, som ansvarar för tillgänglighetstillsyn:
Transport- och kommunikationsverket Traficom
Enheten för tillsyn över digital tillgänglighet
www.tillgänglighetskrav.fiÖppnas i en ny flik
tillganglighet@traficom.fi
telefonnummer växeln 029 534 5000