Gå direkt till innehållet
Meny

Vår kundtjänst i Helsingfors öppen endast efter tidsbokning från 4 april 2022

Från 4 april 2022 är vår kundtjänst på Sörnäs strandväg 13 C i Helsingfors öppen endast efter tidsbokning, mån–fre kl. 12.00–16.15.

Så bokar du tid

Boka tid i förväg i vår webbtjänst.

Byt språk upp till höger på skärmen.

Tjänsten har tre steg: välj tjänst, välj tid och ge personuppgifter.

Välj en av följande tjänster:

  • Kundrådgivning om anmälningar eller ansökningar
  • Annat ärende om du vill ta del av handlingar som du beställt i förväg.

Obs! Om du bokar tid för att ta del av handlingar, beställ handlingarna i förväg via e-post på arkisto@prh.fi. Vi kontaktar dig när beställningen är klar och hjälper dig att boka tid.

Boka tid.Öppnas i en ny flik

Lämna in anmälan eller ta del av uppgifter via våra e-tjänster

Vi rekommenderar att du använder våra e-tjänster. Det är snabbare och billigare än att använda pappersblanketter.

Du kan använda e-tjänsterna för att

  • anmäla, söka eller ändra uppgifter
  • köpa utdrag
  • följa handläggningen av din anmälan eller ansökan
  • göra dokumentbeställningar.

Du hittar våra e-tjänster och informationstjänster på prh.fi.

Vår telefontjänst är öppen mån–fre kl. 9–15.

Du kan skicka in pappersanmälningar per post till Patent- och registerstyrelsen, 00091 PRH eller lämna dem i vår postlåda på kundtjänstens vägg.

För mer information kontakta:
Patent- och registerstyrelsens kundtjänst
Mån–fre kl. 9–15
Tfn 029 509 5040

Utskriftsversion Uppdaterad 04.04.2022