Vår kundtjänst i Helsingfors öppen endast efter tidsbokning från 4 april 2022
Från 4 april 2022 är vår kundtjänst på Sörnäs strandväg 13 C i Helsingfors öppen endast efter tidsbokning, mån–fre kl. 12.00–16.15.
Så bokar du tid
Boka tid i förväg i vår webbtjänst.
Byt språk upp till höger på skärmen.
Tjänsten har tre steg: välj tjänst, välj tid och ge personuppgifter.
Välj en av följande tjänster:
- Kundrådgivning om anmälningar eller ansökningar
- Annat ärende om du vill ta del av handlingar som du beställt i förväg.
Obs! Om du bokar tid för att ta del av handlingar, beställ handlingarna i förväg via e-post på arkisto@prh.fi. Vi kontaktar dig när beställningen är klar och hjälper dig att boka tid.
Lämna in anmälan eller ta del av uppgifter via våra e-tjänster
Vi rekommenderar att du använder våra e-tjänster. Det är snabbare och billigare än att använda pappersblanketter.
Du kan använda e-tjänsterna för att
- anmäla, söka eller ändra uppgifter
- köpa utdrag
- följa handläggningen av din anmälan eller ansökan
- göra dokumentbeställningar.
Du hittar våra e-tjänster och informationstjänster på prh.fi.
Vår telefontjänst är öppen mån–fre kl. 9–15.
Du kan skicka in pappersanmälningar per post till Patent- och registerstyrelsen, 00091 PRH eller lämna dem i vår postlåda på kundtjänstens vägg.
För mer information kontakta:
Patent- och registerstyrelsens kundtjänst
Mån–fre kl. 9–15
Tfn 029 509 5040