Miten ilmoitat tilinpäätöksen paperilomakkeella kaupparekisteriin?
Tilinpäätöksen ilmoittaminen kaupparekisteriin on lakisääteistä. Tilinpäätösilmoitus tulee tehdä erikseen jokaiselta tilikaudelta, vaikka toimintaa ei olisi ollut. Älä ilmoita vahvistamatonta tilinpäätöstä kaupparekisteriin.
Huomaa, että tilinpäätöksen tilikauden täytyy olla sama kuin yrityksen kaupparekisteriin rekisteröity tilikausi.
Tilinpäätösilmoituksen tulee sisältää kaikki tilinpäätösasiakirjat. Siirry ohjeeseen: Tilinpäätösilmoituksen asiakirjat.
Tilinpäätöksen ilmoittaminen sähköisessä asiointipalvelussa on nopeampaa ja palvelu ohjaa sinua ilmoituksen tekemisessä. Siirry YTJ-palveluun ilmoittamaan tilinpäätös kaupparekisteriin.Avautuu uuteen välilehteen
Miten ilmoitat paperilomakkeella?
Tee ilmoitus tilinpäätöksen ilmoituslomakkeella, johon liität kaikki tilinpäätösasiakirjat. Siirry ohjeeseen: Tilinpäätösilmoituksen asiakirjat.
Tallenna lomake omalle koneellesi täyttämistä varten.
Kuka ilmoittaa?
Yrityksen kaupparekisteriin merkitty vastuuhenkilö tai hänen valtuuttamansa asiamies allekirjoittaa ilmoituksen. Prokura ei riitä kaupparekisteri-ilmoituksen allekirjoittamiseen.
Jos valtuutettu allekirjoittaa ilmoituksen, liitä mukaan valtakirja.
Avaa lomake: Tilinpäätösilmoitus kaupparekisteriin (pdf, 0.2 MB).
Lähetä täytetty ja allekirjoitettu tilinpäätöksen ilmoituslomake ja kaikki rekisteröitävät tilinpäätösasiakirjat samalla kertaa postitse osoitteella: Patentti- ja rekisterihallitus, Tilinpäätökset, 00091 PRH.
Mitä rekisteröinnin jälkeen?
Saat rekisteriotteen yritys- ja yhteisötietojärjestelmään (YTJ) kaupparekisteriin merkittyyn yrityksen postiosoitteeseen, kun tilinpäätös on rekisteröity.
Tilinpäätöksen tiedot ovat julkisia, ja ne löytyvät PRH:n Virre-palvelusta. Siirry Virre-palveluun. Avautuu uuteen välilehteen
Myös erilaiset palveluntarjoajat käyttävät tilinpäätöstietoja. Lue PRH:n yhteistyökumppaneista, jotka tarjoavat tilinpäätöstietoja.