Miten täydennät kaupparekisteriin rekisteröityä tilinpäätöstä?

Voit täydentää kaupparekisteriin rekisteröityä tilinpäätöstä.

Sinun täytyy lähettää kaikki tilinpäätösasiakirjat uudelleen PRH:een – ei siis pelkkiä täydennyksiä tai korjattuja asiakirjoja. Näin varmistamme, että rekisteröimme tilinpäätöksen oikein.

Kuka ilmoittaa?

Yrityksen kaupparekisteriin merkitty vastuuhenkilö allekirjoittaa ilmoituksen. Prokura ei riitä kaupparekisteri-ilmoituksen allekirjoittamiseen. Lue lisää YTJ-palvelussa allekirjoittamisesta ytj.fi-sivuilta.

Ulkoinen sivusto, avautuu uuteen välilehteen

Joku toinen voi tehdä tilinpäätösilmoituksen valmiiksi ilman valtuutusta ja pyytää tämän jälkeen allekirjoittajaa käymään YTJ-palvelussa allekirjoittamassa ilmoituksen. Lue toisen tekemän ilmoituksen allekirjoittamisesta ytj.fi-sivulla.

Allekirjoittamiseen oikeutettu voi valtuuttaa jonkun muun allekirjoittamaan ilmoituksen. Lue lisää YTJ-palvelussa valtuuttamisesta ytj.fi-sivuilta.

Mitä maksaa?

Tilinpäätöksen täydentäminen on maksutonta.

Miten ilmoitat?

Tee ilmoitus netissä YTJ-palvelussa. Tarvitset suomalaisen henkilötunnuksen ja lisäksi joko henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen tai sirullisen henkilökortin (HST-kortti).

Palvelu ohjaa ilmoituksen teossa. Täytä pyydetyt tiedot ja liitä mukaan tarvittavat liitteet.

Huomio! Kaikki ilmoittamasi tiedot ja asiakirjat sekä palvelun luoma ilmoitusasiakirja ovat julkisia ja kaikkien saatavilla. Älä kirjoita tai liitä ilmoitukseen tietoja, joissa on henkilötunnuksia, kotiosoitteita tai salassa pidettäviä tietoja (kuten terveystietoja tai liikesalaisuuksia).

Siirry YTJ-palveluun ilmoittamaan tilinpäätös kaupparekisteriin.

Siirry ilmoittamaan tilinpäätös kaupparekisteriin

Jos teet ilmoituksen paperilomakkeella, käsittelyaika on pitempi kuin YTJ-palvelussa ilmoitettaessa. Siirry paperilomakkeen ohjeisiin.

Tulostettava versio
Viimeksi päivitetty 19.09.2022