Siirry suoraan sisältöön
Valikko

Rekisteritietojen muuttaminen

On tärkeää, että patentin hakija tai haltija ilmoittaa PRH:lle suomalaista patenttia koskevien tietojen muutoksista. Rekisteritietojen pitäminen ajan tasalla on patentinhaltijan edun mukaista.

Ilmoita PRH:lle muutoksista seuraavissa tapauksissa:

  • hakijan tai haltijan nimi, osoite tai kotipaikka muuttuu
  • patentti tai hakemus siirretään uudelle haltijalle
  • asiamies tai asiamiehen tiedot muuttuvat
  • patentinhaltija myöntää patenttiin käyttöluvan eli lisenssin
  • patenttiin merkitään panttaus.

Miten ilmoitat muutoksesta?

Ilmoita muutoksesta PRH:lle kirjallisesti. Voit lähettää ilmoituksen liitteineen PRH:n kirjaamoon postitse, sähköpostilla tai suojatulla sähköpostilla. Asiakirjat voi myös tuoda PRH:n asiakaspalveluun.

Katso kirjaamon yhteystiedot.

Maksut

Hakemuksen vireilläoloaikana tehtävät muutokset ovat maksuttomia. Patentin myöntämisen jälkeen patenttirekisteriin tehtävät merkinnät ovat maksullisia. Seuraavat muutokset ovat kuitenkin aina maksuttomia:

  • nimen, osoitteen, kotipaikan ja asiamiehen muutokset
  • merkinnän poistaminen.

Maksu tulee suorittaa PRH:n tilille. Ilmoita maksun viitetietona hakemuksen tai patentin numero. Teemme rekisterimerkinnän, kun maksu on suoritettu.

Katso tilinumerot Hinnastot ja maksuohjeet -sivulta.

Katso maksun suuruus hinnaston Muita maksuja -sivulta.

Tulostettava versio Viimeksi päivitetty 04.08.2021