Siirry suoraan sisältöön
Valikko

Ilmoituksen täydentäminen tai korjaaminen kaupparekisterissä

Lähetämme ilmoittajalle korjauskehotuksen, jos emme voi rekisteröidä ilmoitusta sellaisenaan.

Korjauskehotuksessa annetaan määräaika ilmoituksen korjaukseen tai täydentämiseen. Määräaika on tavallisesti yksi kuukausi.

Ilmoitus raukeaa, jos pyydettyjä korjauksia ei toimiteta määräajassa. Emme palauta tällöin käsittelymaksua.

Miten vastaat korjauskehotukseen?

Voit vastata korjauskehotukseen sähköisesti YTJ-palvelussa tai paperilomakkeella.

Toimi näin, kun vastaat YTJ-palvelussa

  1. Kirjaudu sisään palveluun. Tarvitset suomalaisen henkilötunnuksen ja lisäksi joko henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen tai sirullisen henkilökortin (HST-kortti).
  2. Valitse palvelussa kohta "Lähetä korjaus".
  3. Anna yrityksen Y-tunnus ja korjattavan ilmoituksen kirjaus- tai diaarinumero. Löydät nämä tiedot korjauskehotuksesta.
  4. Lisää pyydetyt tiedot Word- tai PDF-tiedostoina ja lähetä.
  5. Palvelu ilmoittaa, kun lähettäminen on onnistunut ja korjaus on lähtenyt käsiteltäväksi kaupparekisteriin

Kirjaudu YTJ-palveluun suomi.fi-tunnistuksessa.Avautuu uuteen välilehteen

Toimi näin, kun vastaat lomakkeella

  1. Tallenna lomake omalle koneellesi täyttämistä varten. Avaa korjauslomake. (pdf, 235.9 kt)
  2. Ilmoita henkilötiedot henkilötietolomakkeella. Älä kirjoita muille ilmoituslomakkeille henkilötunnuksia tai henkilöiden kotiosoitteita. Avaa henkilötietolomake. (pdf, 723.9 kt)
  3. Toimi lomakkeessa olevien ohjeiden mukaisesti.
  4. Kun ilmoitat henkilötunnuksia, lähetä lomakkeet postitse (osoite: PRH-Verohallinto, Yritystietojärjestelmä, PL 2000, 00231 HELSINKI) tai suojatulla sähköpostilla.
Tulostettava versio Viimeksi päivitetty 10.07.2024