PRS besökskundtjänst
Vår besökskundtjänst i Helsingfors på Sörnäs strandväg 13 C är öppen efter tidsbokning från måndag till fredag kl. 9-15.
Vi rekommenderar att du använder våra nättjänster. Gå till sidan PRS e-tjänster.
Se kundtjänstens övriga kontaktuppgifter.
PRS är stängt på officiella vardagshelger. Se en lista över officiella vardagshelger.
Boka tid på nätet i förväg till vår besökskundtjänst
När du bokar tid i vår nättjänst, välj ett av följande alternativ:
- Kundrådgivning om anmälningar eller ansökningar i vår besökskundtjänst
- Annat ärende om du vill ta del av handlingar som du beställt i förväg
Du behöver inte beställa utdrag, bokslut, bolagsordningar eller stadgar i förväg. Det räcker att du meddelar vilken information du behöver när du bokar tid i vår webbtjänst.
Om du vill ta del av andra handlingar, beställ handlingarna i förväg via e-post på arkisto(a)prh.fi. Kundtjänsten kontaktar dig när du kan ta del av handlingarna.
Gå till tidsbokningstjänsten för att boka tid.Avautuu uuteen välilehteen
I vår besökskundtjänst och på ämbetsbyggnadens yttervägg finns postlådor där du kan lämna ifyllda ansökningar och anmälningar utan att behöva köa. Postlådorna töms dagligen efter kl. 16.15.
Betalningsmedel
I vår besökskundtjänst kan du betala med
- bankkort
- MobilePay
- Visa Electron
- kreditkorten Visa och Mastercard
- American Express till 28 augusti 2025 (American Express accepteras inte som betalningsmedel i PRS tjänster från 29 augusti 2025)
Digitalt kvitto (eKvitto)
I vår besökskundtjänst kan du få ett digitalt kvitto (eKvitto) på din betalning.
Digitalt eKvitto innehåller uppgifterna om betalningen i maskinläsbart format. På detta sätt kan olika programvaror och system använda uppgifterna, vilket underlättar exempelvis företags kostnadshantering. Ett kvitto som lämnas in som PDF-fil är inte ett eKvitto.
Registrera dig först som användare i ReceiptHero Oy:s tjänst. PRS förmedlar sedan uppgifterna om betalningen till ReceiptHero som skapar ett digitalt kvitto för PRS.
Läs mer:
