Gå direkt till innehållet
Meny

Beställ uppföljning av ändringsuppgifter i handelsregistret på pappersblankett

Om ditt företags e-postadress inte finns antecknad i handelsregistret, kan du kostnadsfritt beställa en uppföljning av ditt företags ändringsuppgifter i handelsregistret på pappersblankett.

Du kan beställa uppföljningen om du är företagets i handelsregistret antecknade företrädare, såsom styrelseledamot, verkställande direktör, bolagsman eller annan person med rätt att företräda företaget.

När det sker ändringar i företagets registeruppgifter som följs upp, skickar handelsregistret de ändrade uppgifterna som textfil per e-post inom cirka en timme efter att ändringen registrerades eller en inlämnad anmälan fördes in i handelsregistret.

Beställ uppföljning av ändringsuppgifter på pappersblankett.

Underteckna blanketten och skicka den till Patent- och registerstyrelsen

  • antingen som skannad pdf-fil per e-post till tietopalvelut [at] prh.fi
  • eller per post till

Patent- och registerstyrelsen
Informationstjänster
00091 PRH

Öppna beställningsblanketten för uppföljning av ändringsuppgifter (pdf, 724.4 kt).

Utskriftsversion Uppdaterad 14.08.2023