Aineettomia tarinoita lisensoinnista ja kumppanuuksista
Patentti- ja rekisterihallitus (PRH) käynnistää maanantaina 10.3.2025 viestintäkampanjan, joka pyrkii lisäämään pk-yritysten ja yrittäjien tietoisuutta aineettoman omaisuuden suojaamisen tärkeydestä. Kampanjassa nostetaan esiin erityisesti lisensointia ja kumppanuuksia hyödyntävät yritykset sekä niiden liiketoimintaan liittyvät aineettomat oikeudet.
Kampanja koostuu verkkosivustosta sekä yhteistyössä kolmen suomalaisen yrityksen kanssa toteutetuista videoista. Videoilla muovia korvaavia pakkausmateriaaleja kehittävä Sulapac, suomalaisia marjoja raaka-aineena käyttävä smoothieketju Bär Bar ja suomalaisten tekstiilisuunnittelijoiden töitä välittävä Patternsfrom Agency jakavat näkemyksiään ja kokemuksiaan siitä, miten aineettoman omaisuuden suojaaminen aineettomilla oikeuksilla on tukenut heidän liiketoimintaansa.
Kampanja on jatkoa aiemmin toteutetuille kampanjoille, jotka keskittyivät digitaalisiin tuotteisiin ja ratkaisuihin sekä muotoiluun ja mallioikeuteen.
Kampanja näkyy 10.–30.3.2025 muun muassa Sanoma Median digikanavissa sekä PRH:n sosiaalisessa mediassa. Sen pääasiallinen rahoittaja on Euroopan unionin teollisoikeuksien virasto EUIPO.
Lisätietoja kampanjasta löytyy PRH:n verkkosivustolta.
Kampanjasivuston löydät osoitteesta www.aineettomiatarinoita.fiAvautuu uuteen välilehteen
Sosiaalisen median kanavissamme (LinkedIn, Facebook ja Instagram) kampanjasisällöt löytyvät #AineettomiaTarinoita-aihetunnisteella.
Lisätietoja
Kehitysasiantuntija Olli Ilmarinen
Patentti- ja rekisterihallitus (PRH)
p. 029 509 5236
etunimi.sukunimi@prh.fi