Uutta 1.1.2019 alkaen!
Yritys voi ilmoittaa, että se asioi kaupparekisteriasioissa vain sähköisesti YTJ-asiointipalvelun kautta
Sähköiseen YTJ-asiointipalveluun on tulossa asiakkaiden toivoma uusi toiminallisuus. 1.1.2019 alkaen yritys voi asettaa YTJ-asiointipalveluun tiedon, jonka mukaan yritykselle voidaan tehdä kaupparekisteri-, ennakkoperintä-, alv- ja työnantajarekisteri-ilmoituksia vain sähköisessä muodossa. Uusi toiminallisuus on aktivoitavissa yrityksen tehdessä sähköistä perustamis- tai muutosilmoitusta YTJ-asiointipalvelun kautta.

Yrityksen kannalta kaikkien kaupparekisteriasioiden hoitaminen sähköisen YTJ-asiointipalvelun kautta on helpompaa, edullisempaa ja turvallisempaa kuin perinteisellä paperi-ilmoituksella.
Ilmoituksen voi asiointipalvelussa tehdä yrityksen hallituksen jäsen, toimitusjohtaja tai heidän valtuuttamansa henkilö. Ilmoituksen jättäjä tunnistautuu palveluun aina vahvasti henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai sirullisella henkilökortilla (HST-kortti).
PRH kehittää jatkuvasti sähköisiä palveluitaan asiakaspalautteen ja –tarpeiden perusteella. Toivomme uuden palvelumme vastaavan kaikenkokoisten yritysten tarpeisiin ja helpottavan oman yrityksen tekemien kaupparekisteri-ilmoitusten seurantaa.