Millainen uhka kilpailijat ovat?

Sinun on tiedettävä niin paljon kuin mahdollista jokaisesta kilpailijayrityksestä. Jos yritys myy useita tuotteita, keskity niihin, jotka ovat sinun ideasi kilpailijoita. Esimerkiksi:

  • Kuinka paljon rahaa he tekevät näillä tuotteilla?
  • Miten he hinnoittelevat tuotteensa?
  • Kuinka usein he uudistavat tai vaihtavat tuotteita?
  • Mikä on heidän markkinaosuutensa ja onko osuus nousemassa vai laskemassa?
  • Kuinka ja minne he jakelevat tuotteitaan?
  • Miten laajasti he markkinoivat tuotteitaan ja brändiään?
  • Kuinka hyvä on heidän tekninen tukensa ja jälkihoito?
  • Millainen maine heillä on asiakaskunnassa ja alalla?

Ole tietoinen siitä, että yrityksen kilpailukyky voi riippua enemmän markkinoinnista kuin teknologiasta. Älä siis aliarvioi teknisesti heikompaa tuotetta, jos sitä myyvällä yrityksellä on varaa käyttää paljon rahaa markkinointiin.

Selvitä, miten kilpailijasi toimivat, miten he menestyvät ja millainen maine heillä on asiakaskunnassa ja alalla.

Tulostettava versio
Viimeksi päivitetty 07.12.2016