Kaupankäynti

Liiketoimet yritysten kanssa

Käydäksesi tehokkaasti kauppaa keksinnöstäsi kiinnostuneen yrityksen kanssa sinun on hyvä ymmärtää, mitä yritykset etsivät uusista ideoista.

Heidän unelmakeksintönsä on sellainen, joka antaa valtavan tuoton ilman riskiä. He tietävät, että tuskin löytävät sellaisen, mutta he haluavat ehdottomasti ideoita, joissa on mahdollisimman vähän kustannuksia ja riskejä. He eivät koskaan katso keksintöäsi ja sano: "Tämä on niin hyvä, että meidän on toteutettava se maksoipa se meille mitä tahansa."

Ennen kuin he riskeeraavat resurssejaan keksintöön, he haluavat vastauksia seuraaviin avainkysymyksiin:

Tuote

  • Sopiiko se meidän pitkän tähtäimen suunnitelmiimme?
  • Kuinka paljon lisäkehittämistä se vaatii?
  • Voidaanko se tuottaa kustannustehokkaasti?

Markkinat

  • Kuinka paljon voimme myydä?
  • Millaisen markkinaedun saamme?
  • Millaisin kustannuksin pääsemme markkinoille?

Aineeton omaisuus

  • Kuinka arvokas aineeton omaisuus on?
  • Kuinka vahvasti aineeton omaisuus on suojattu?

Kustannukset

  • Miten koko projekti rahoitetaan?
  • Aiheuttavatko kustannukset merkittävän riskin liiketoiminnalle?

Riskit

  • Kuinka nopeasti tuote tuo voittoa?
  • Kuinka pitkään tuotto kestää?
  • Entä jos me sanomme keksinnölle ei, mutta kilpailija sanoo kyllä?

Lisämietittävää keksijälle

Idean hylkääminen ei välttämättä tarkoita sitä, että yrityksen mielestä keksintö ei menesty. Se tarkoittaa sitä, ettei se sovi heille.

Älä odota, että yritys tekee kaiken korrektisti. Erityisesti pienillä yrityksillä on suhteellisen vähän kokemusta innovaatioista.

Harkitse oman osaamisesi tai resurssiesi tarjoamista yritykselle, jos se auttaa heitä lisensoimaan keksintösi.

Yritykset haluavat ideoita, joihin liittyy mahdollisimman vähän kustannuksia ja riskejä.

Tulostettava versio
Viimeksi päivitetty 08.12.2016