Uutta yrityksille: kaupparekisteri-ilmoituksen korjauksen voi nyt lähettää netissä
Yritys voi nyt vastata kaupparekisteri-ilmoituksen korjauskehotukseen netissä YTJ-palvelussa.
Jos PRH ei voi rekisteröidä kaupparekisteri-ilmoituksen tietoja, lähetämme korjauskehotuksen, jossa yritystä pyydetään korjaamaan tai täydentämään ilmoitusta.
Korjattavat tiedot tai lisättävät asiakirjat voi nyt lähettää PRH:lle tiedostoina YTJ-palvelussa. Tarvitset suomalaisen henkilötunnuksen ja lisäksi joko henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen tai sirullisen henkilökortin (HST-kortti).
Voit täydentää ja korjata ilmoitusta korjauskehotuksessa mainitussa määräajassa, joka on yleensä yksi kuukausi. Ilmoitus raukeaa, jos et noudata määräaikaa.
Toimi näin YTJ-palvelussa
- Kirjaudu sisään palveluun.
- Valitse palvelussa kohta "Lähetä korjaus".
- Anna yrityksen Y-tunnus ja korjattavan ilmoituksen kirjaus- tai diaarinumero. Löydät nämä tiedot korjauskehotuksesta.
- Lisää pyydetyt tiedot Word- tai PDF-tiedostoina ja lähetä.
- Palvelu ilmoittaa, kun lähettäminen on onnistunut ja korjaus on lähtenyt käsiteltäväksi kaupparekisteriin.
Siirry YTJ-palveluun. Avautuu uuteen välilehteen
Lisätiedot
Kaupparekisterin neuvonta
ma–pe klo 9.00–15.00
p. 029 509 5900