Ilmoita muutokset rekisteröidyn tavaramerkin tietoihin sähköisessä palvelussa

Kun rekisteröidyn tavaramerkin tiedoissa tapahtuu muutoksia, niistä on tärkeää ilmoittaa Patentti- ja rekisterihallitukselle (PRH).

Kätevimmin haet muutosta käyttämällä rekisteröityä tavaramerkkiä koskevaa sähköistä palvelua. Sähköisen palvelun käyttäminen myös nopeuttaa hakemuksen käsittelyä.

Sähköisessä palvelussa voit tehdä

  • hakemuksen, joka koskee
    • tavaramerkin siirtoa ja haltijan muutosta
    • tavaramerkin haltijan nimen ja kotipaikan muutosta
    • asiamiehen muutos tai asiamiehen nimen ja kotipaikan muutosta
    • tavara- ja palveluluettelon supistamista
    • käyttölupaa eli lisenssiä
    • panttausta
  • väitteen
  • tavaramerkin menettämis- tai mitätöintihakemuksen.

Voit käyttää sähköistä palvelua, jos sinulla on

  • henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai
  • mobiilivarmenne tai
  • sirullinen henkilökortti (HST-kortti).

Täytä muuttuneet tiedot palvelussa ja maksa mahdollinen hakemusmaksu. Lopuksi saat vahvistuksen, että hakemus on otettu vastaan.

Siirry tekemään sähköinen muutoshakemus.

Huomaathan, että jos haluat ilmoittaa vain katu- tai postiosoitteen muutoksesta, lähetä tieto PRH:lle sähköpostitse osoitteeseen tmposti@prh.fi.

Jos katu- tai postiosoitteen lisäksi myös kotipaikka muuttuu, tee muutoshakemus sähköisessä palvelussa.

Lisätietoja

Tuulimarja Myllymäki
Johtava neuvontalakimies
Patentti- ja rekisterihallitus
puh. 029 509 5399


Tulostettava versio
Viimeksi päivitetty 15.03.2021