YTJ-palvelusta poistetaan marraskuussa kaikki yli kuusi vuotta vanhat asiakirjat

Kun yritys tekee sähköisen ilmoituksen kaupparekisteriin tai Verohallintoon YTJ-palvelussa, ilmoituksen asiakirjat säilyvät palvelussa ilmoittajan käytössä kuusi vuotta.

PRH ryhtyy marraskuussa poistamaan YTJ-palvelusta kaikki kuutta vuotta vanhemmat asiakirjat. Poistaminen koskee sekä ilmoittajien palveluun lataamia liitetiedostoja että ilmoituslomakkeita.

Jos haluat tallettaa vanhat asiakirjat ennen niiden poistamista, kirjaudu YTJ-palveluun. Valitse palvelussa kohta "Omat ilmoitukset" ja tallenna ilmoitusten asiakirjat omalle koneellesi. Siirry YTJ-palveluun.

YTJ-palvelusta poistetut kaupparekisteriin ilmoitetut asiakirjat ovat jatkossa saatavissa tarvittaessa PRH:sta. Voit ostaa 1.11.2014 alkaen tehtyjen kaupparekisteri-ilmoitusten asiakirjat Virre-tietopalvelusta. Virressä hae ensin yrityksen tiedot ja valitse sitten kohta "Yrityksen sähköiset asiakirjat". Siirry Virre-tietopalveluun.

YTJ-palvelussa useimmat yritysmuodot voivat tehdä sähköisesti ilmoituksia kaupparekisteriin sekä Verohallinnon ennakonperintä-, arvonlisävero- ja työnantajarekistereihin.

PRH vastaa YTJ-palvelun teknisestä ylläpidosta.

Lisätiedot

Kaupparekisterin neuvonta
puh. 029 509 5900
ma - pe klo 9.00 - 16.15

Tulostettava versio
Viimeksi päivitetty 22.10.2020