Koronatiedote PRH:n tilintarkastusvalvonnan asiakkaille ja sidosryhmille

PRH:n tilintarkastusvalvonta palvelee asiakkaitaan koronaviruksen leviämistä rajoittavista toimista huolimatta. Löydät tästä ohjeet asiointiin tilintarkastusvalvonnassa ja tietoja koronatilanteen vaikutuksista toimintaamme.

Kuinka toimitan paperiasiakirjat PRH:lle?

Asiakaspalvelupisteemme Sörnäisten Rantatie 13:ssa on toistaiseksi suljettu. Paperiasiakirjojen fyysinen toimittaminen PRH:lle onnistuu lähettämällä dokumentit postitse tai jättämällä ne toimitalomme seinässä olevaan postilaatikkoon.

Kuinka saan yhteyden tilintarkastusvalvontaan?

Voit ottaa tilintarkastusvalvontaan yhteyttä turvasähköpostin kautta, sähköpostitse tai käyttämällä sähköistä asiointipalveluamme. Voit asioida tilintarkastusvalvonnan kanssa myös puhelimitse.

Siirry turvasähköpostiin.

Siirry asiointipalveluun.

Katso tilintarkastusvalvonnan yhteystiedot.

Lue lisää PRH:n verkko- ja puhelunpalveluista koronaepidemian aikana.

Miten toimin, jos sairastun laaduntarkastuksen aikana?

Sairaustapauksissa ota viipymättä yhteyttä tilintarkastusvalvontaan turvasähköpostin kautta, sähköpostitse tai puhelimitse. Arvioimme tapauskohtaisesti laaduntarkastuksen määräaikojen pidennystarpeita.

Miten tilintarkastusvalvonta ottaa huomioon koronapoikkeustilanteessa tilintarkastajan hyväksymisen edellytysten täyttymisen?

Valvontatietoilmoitusten raportointikausi päättyy 30.6.2020. Tilintarkastusvalvonta seuraa tilintarkastajien koulutusvaatimusten täyttymistä kolmen vuoden syklissä. Kun koronavirustilanteen lopulliset vaikutukset tilintarkastajan kouluttautumismahdollisuuksiin ovat tiedossa, tilintarkastusvalvonnalla on mahdollisuus ottaa ne huomioon arvioidessaan koulutusvaatimusten täyttymistä.

Järjestetäänkö vuoden 2020 tilintarkastajatutkinnot?

Tämän hetkisen tiedon mukaan tilintarkastajatutkinnot järjestetään aiemmin julkaistun aikataulun mukaisesti. Mikäli aikatauluun tulee muutoksia, ilmoitamme tästä verkkosivuillamme ja lisäksi informoimme suoraan kaikkia tutkintoon ilmoittautuneita.

Lue lisää tilintarkastajatutkinnoista.

CEAOB:n kannanotto koronaviruspandemian vaikutuksista tilintarkastuksiin

Tilintarkastajien valvonnan ja EU-säännösten viranomaisorganisaatio CEAOB (Committee of European Auditing Oversight Bodies) on julkaissut kannanoton (CEAOB statement in view of COVID 19 impact on audits of financial statements) koronaviruspandemian aiheuttamista asioista, joilla on vaikutuksia meneillään oleviin tilintarkastuksiin

Tutustu CEAOB:n kannanottoon.

Lisätietoja

Tilintarkastajien hyväksyminen ja rekisteröinti

tilintarkastusvalvonta@prh.fi

Tutkinta-asiat ja laillisuusvalvonta

tilintarkastusvalvonta@prh.fi

Laadunvarmistus

laatu.tilintarkastusvalvonta@prh.fi



Tulostettava versio
Viimeksi päivitetty 07.04.2020